Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Apró trükkök fogyni vágyóknak

Mindenkinek más fogyókúrás recept jön be, sőt, szerintem leginkább fejben dől el, hogy sikerül-e fogynunk, de azért néhány trükk jól jön ahhoz, hogy ne kelljen állandóan fogyózni.

  • Együnk lassan, rágjuk meg jól az ételt! Az éhségközpont ugyanis csak 20 perccel az étkezés után érzékeli a jóllakottságot! Miután megettünk egy falatot, érdemes öt másodpercnyi szünetet tartani a következő falat előtt. Így „húzhatjuk” az időt.
  • A gyomrunk mindössze ökölnyi nagyságú, így az elfogyasztott adag se legyen két összezárt ökölnél nagyobb! Ha feleslegesen tágítjuk a gyomrot egyre többet kívánunk, később jelentkezik a teltségérzés (és jön a jojóeffektus).
  • A sok koffein és koleszterin növeli az éhségérzetet. Fogyasszunk kevesebb kávét, édességet, tojássárgáját és húst! A friss zöldség, gyümölcs, a csírák, a hal a joghurt sokkal egészségesebb és finom is.
  • Aludjuk ki magunkat! Ha rendszeresen 7 óránál kevesebbet alszunk, a szervezetünk energiapótlásért kiált, amit alvás helyett esetleg túlevéssel oldunk meg.
  • A lelki megrázkódtatást legjobb kisportolni magunkból.
  • A gyorséttermeket érdemes elkerülni, és az otthoni főzésnél használjunk olívaolajat!