Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Együnk medvehagymát (Allium ursinum)!

Egész Európában megtalálható növény, amely nevét arról kapta, hogy a barnamedvék előszeretettel fogyasztják terméseit, és még a föld alól is gyakran kiássák, de hasonlóképp kedvelik a vaddisznók is.

Népies nevei: kígyóhagyma, vadfokhagyma, poroszhagyma, sajamás, salamás, sarima sási-hagyma.

Együnk diót!

A dió nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint és folsavat, de A- és E-vitamin tartalma sem elhanyagolható. Az ásványi anyagok közül említésre méltó kalcium-, vas-, magnézium- és foszfortartalma. A telítetlen zsírsavaknak is kiváló forrása: pár szem dió képes egy komolyabb trakta után is normális szintre hozni a vér koleszterintartalmát. Omega-3 zsírsavai a szívet és az ereket védik, segítenek megelőzni a szívinfarktust. Gyomorhurut és bélhurut ellen is kiváló, serkenti az emésztést, sőt, a népgyógyászat a bélférgesség ellenszereként is ismeri. A k

A ribizli

A nyár közepén csillogó fürtökben terem, szörp, dzsem, lekvár, hús mellé pikáns köret, sütemények, és más édességek készíthetők belőle. Bogyói lehetnek a piros mellett fehérek vagy feketék is. A fehér és piros íze hasonló, a feketének jellegzetes illata és aromája erőteljes, ezért inkább feldolgozva jó.

Feliratkozás a következőre: koleszterinszint-csökkentő