Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Kisebb étvágy a súlymegtartás záloga

Sokan vagyunk úgy, hogy nem az a baj, hogy zsíros cupákokkal vagy habos süteménnyel tömnénk magunkat, hanem azzal, hogy tömjük magunkat. Hogy képesek vagyunk bármilyen ételből degeszre enni magunkat. A nagyétkűeknek tehát a túlsúly ellenszere lehet az is, ha kevesebbet eszünk, vagy amit eszünk, az még véletlenül sem hízlal.
Egy kísérletben a résztvevők 30 százalékkal több sült csirkeszárnyat ettek meg, amikor a csontokat azonnal eltakarították az asztalról, mint akkor, amikor a „bizonyíték" ott halmozódott előttük. Tehát evéskor ne siess a maradék eltakarításával – a csonthalmos és csokispapírok ráébresztenek, mennyit is eszel valójában.
Vigyázz a desszerttel! Ha bort vagy sört iszol, azt tartogasd az étkezés végére – az legyen a desszert! Az alkohol ugyanis mindenfajta gátlást felold, nincs ez másként az evés terén sem. Legyen a desszert gyümölcs és bor – így még a kalóriákat sem kell számolgatni.
Mint ahogy az egészséges nassolnivalóknál sem. Ne tegyél az asztalra zsíros, kalóriadús, szénhidrátban gazdag csipszeket vagy más rágcsákat - így biztosan nem is nyúlsz majd értük beszélgetés közben. Ha vendégeket vársz, inkább zöldséget, gyümölcsöt, vagy salátát kínálj! A szakértők szerint ez az egyszerű lépés akár 15-20 százalékkal is csökkentheti a vendégségben elfogyasztott kalóriák számát.